نصب کفپوش عایق برق

2 روش برای نصب کفپوش عایق برق

نصب کفپوش عایق برق به صورت متحرک

نحوه نصب کفپوش عایق برق در جلوی تابلو های برق و پست های برق با توجه به شرایط کاری متفاومت میباشد. غالبا کفپوش های عایق برق همچون فرشی در جلو تابلو برق پهن میگردند. پیشنهاد واحد فنی شرکت اکسین پوشش صنعت خاورمیانه در خصوص نحوه اندازه گیری کفپوش عایق برق جلوی تابلوی عایق برق، این است که کفپوش ابتدا باید با عرض یک متر در نظر گرفته شود و ازطول کفپوش از هر طرف تابلو حدود 30 سانتیمتر باید بزرگتر از اندازه طول تابلو باشد و این بدان منظور میباشد که با نیم قدم ورود به محدوده تابلو و نیم قدم خروج از محدوده تابلو پای شخص همچنان در محدوده امن قرار گیرد.

نصب کفپوش عایق برق

  • اندازه کفپوش باید در جلوی تابلو برق طوری باشد که کاملا یکپارچه نصب گردد.
  • از قرار دادن کفپوش دو تیکه در جلوی تابلو برق پرهیز گردد.

در صورتیکه ناگزیر به استفاده از کفپوش دو تیکه بودید از 2 روش زیر از بروز خطر جلوگیری نمایید.

  1. پیوند دو تیکه کفپوش با سیم جوش از جنس pvc
  2. اورلب کردن کفپوش به میزان 10 سانتیمتر در محل اتصال

نصب کفپوش عایق برق به صورت ثابت

الف ) زیرسازی

مهم ترین نکته و تأثیر گزار در کیفیت نصب کفپوش عایق برق سطح زیر کاری میباشد که کفپوش بر روی آن نصب میگردد، سطح زیر کار مورد بررسی قرار میگیرد سطوح برجسته با ساب زنی اصلاح میشود و سطوح فرورفته با اجرای پوشش ملات همراه با چسب ترمیم یکنواخت میگردد .

از آنجائیکه ضخامت کفپوش از 2 میلیمتر تا آخرین کلاس عایقی 6 میلیمتر میباشد بنابروجود هرگونه نقاط فرورفته یا برجسته میتواند موجب عدم یکنواختی در سطح کفپوش گردد.

به هرمیزان سطح کار یکنواخت باشد علاوه براینکه کارنهایی زیباتر خواهد شد در طول عمر کفپوش هم تأثیر گذاز خواهد بود.

ب ) برشکاری

فضائی که باید چسب زده شود اندازه گیری شده و متناسب با آن فضا کفپوش برشکاری میگردد.

ج ) چسب زنی

بعد از اینکه زیرسازی اتمام گردید سطح زیر کار به دقت تمیز میگردد بطوریکه عاری از هرگونه خاک و مواد زائدی باشد و پس از اینکه اندازه رول ها مشخص گردید سطح روی زمین که میتواند از جنس بتن، کاشی، موزائیک یا سرامیک باشد با چسب مناسب اتصال کفپوش به سطوح یاد شده چسب کاری میگردد.

چسب های اضافه از روی سطح جمع میگردند و تمام سطح آغشته به چسب میگردد و همچنین پشت کفپوش مثل روشی که ذکر گردید کاملا دقیق چسب کاری میگردد.برای نصب کفپوش عایق برق رول های چسب خورده را ازسمت چسب خورده به روی زمین قرار داده و با کمک فشار دست و رولر، از ابتدا شروع به نصب نموده و هوای زیر کفپوش را تخلیه نموده تا کاملأ در همه جای کفپوش اطمینان حاصل شود که چسبندگی برقرار شده است.

ج ) جوشکاری کفپوش عایق برق

بعد از اتمام نصب رولهای کفپوش عایق برق برای جلوگیری از نشتی برق محل اتصال رولهای  نصب شده بر روی زمین را از سمت طرفین و محل اتصال دو ورق به یکدیگر زاویه v ایجاد نموده و این شکاف را با الکترود از جنس کفپوش با دستگاه حرارتی مخصوص جوشکاری می نماییم یاد آور میگردد برای هر رنگ کفپوش الکترود موجود میبشد.

د ) تزئینات کفپوش عایق برق

برای بهبود شکل ظاهری کفپوش عایق برق می توان از قرنیز جنس pvc برای تقویت لبه ها استفاده نمود و یا برای خط کشی و علامت گذاری فضاها بر روی کفپوش می توان هم از پوشش های رنگی یا رزینی و یا از کفپوش با رنگ دیگری استفاده نمود.

نصب کفپوش عایق برق بر روی سطوح فلزی : نصب کفپوش بر روی سطح فلزی ضروری می باشد در بعضی از پلیت های فلزی با توجه به اینکه سطح کفپوش دارای آجهای برجسته می باشد و توصیه میگردد حتما نقاط فرورفته سطح فلزی با مواد پرکننده تسطیح گردد سپس کفپوش بر روی سطح قرار گیرد زیرا با توجه به وجود نقاط برجسته احتمال پانچ شدن کفپوش و آسیب وارد شدن به آن بسیار بالا میباشد.

از آنجائیکه سرعت برق گرفتگی بر سطح فلزات سریعتر از سایر نقاط میباشد بنابراین زیرسازی و پوشش دهی در نقاط با سطح فلرزی باید خیلی دقیق تر از سایر نقاط صورت پذیرد.

شرکت اکسین پوشش صنعت خاورمیانه با دارا بودن کادر مجرب در خصوص نصب کفپوش عایق برق آمادگی خود را جهت هرگونه خدمات در خصوص نصب اعلام میدارد.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست